fbpx
Skip to main content

Via de juiste communicatiemix naar jouw doel

Advies en strategie

De boodschap van je onderneming of organisatie zichtbaar maken in een wereld met bijna onbegrensde mogelijkheden is een hele klus. Hoe doe je dat en wat werkt voor jou het best? Wij geven advies over de te volgen strategie zodat jouw doelgroep voor jou, je organisatie, product of dienst gaat kiezen.

Plan van aanpak

Alles begint met een idee en een visie, die bij elkaar komen in een doel. Om daarnaartoe te werken, maken we samen een plan van aanpak, een strategie, met mogelijkheden en stappen.

De communicatiecyclus in organisaties verloopt volgens ons van binnen naar buiten. Effectieve communicatie begint door ‘binnen’ adequaat te reageren op prikkels van ‘buiten’. Wij hebben veel ervaring met marketingcommunicatie, overheidscommunicatie en interne communicatie. Ook jouw organisatie helpen we hiermee graag.

Marketingcommunicatie: bereik je klant én zorg ervoor dat ‘ie bij je terugkomt

Wie is de doelgroep van jouw organisatie en hoe ga je die bereiken? Het lijken twee eenvoudige vragen, maar om ze te kunnen beantwoorden heb je kennis nodig van de markt en van middelen die je kunt inzetten om je doel te bereiken. Wij hebben die expertise in huis, zodat we samen met jou je marketingcampagnes waardevol kunnen maken.

We helpen je graag met het inzetten van marketing waarmee je écht het verschil maakt voor je klant: oprecht en betrokken. Waarmee je een emotie oproept. Zodat ze bij je terugkomen en goede verhalen over je vertellen.

Benieuwd naar voorbeelden? Bekijk hier mooi campagnewerk.

Overheidscommunicatie: een optimale relatie tussen burger en overheid

Overheid en burger zijn nauw bij elkaar betrokken. Toch voelen ze vaak afstand tot elkaar. Dat leidt tot onbegrip, onrust, ontevredenheid of oponthoud bij het invoeren van regels of het uitvoeren van plannen. Goede communicatie tussen overheid en burger verkleint die afstand, vergroot het vertrouwen en leidt tot een duurzame relatie.

Vanbinnennaarbuiten werkt voor verschillende overheidsdiensten om de communicatie tussen burger en overheid te optimaliseren. Zo:

Interne communicatie: de basis van een succesvolle organisatie

In organisaties wordt vaak veel aandacht besteed aan externe communicatie. Maar naast communicatie die vanbinnen naar buiten gaat om je externe relaties te bereiken, is het belangrijk dat je de interne communicatie niet laat ondersneeuwen.

Er wordt heel wat afgepraat en geschreven in organisaties. Maar is deze communicatie effectief en tijdig ingezet? Zijn je collega’s wel goed genoeg geïnformeerd over wat er speelt? Zaken worden soms te snel als bekend verondersteld. Daardoor weten medewerkers onvoldoende wat er van hen wordt verwacht. Dat geeft onzekerheid en vermindert de betrokkenheid bij elkaar en bij het bedrijf.

Goede interne communicatie staat daarom aan de basis van een succesvolle organisatie. Wij helpen je graag om je interne communicatie in goede banen te leiden. Denk daarbij aan: 

  • advies en communicatie rond veranderingsprocessen, regelgeving, producten of diensten
  • ontwikkeling, vormgeving en redactie van het intranet, interne nieuwsbrieven, personeelsblad 
  • trainingen en workshops in schriftelijke en mondelinge vaardigheden

Zie ons als jouw externe communicatieafdeling

Wij helpen je organisatie om juiste keuzes te maken en ontwikkelen samen met jou een communicatiestrategie om aan de slag te gaan met de juiste middelen.

Zie ons als een externe communicatieafdeling: betrokken, deskundig, eenvoudig schaalbaar en flexibel. En altijd vol creatieve, effectieve ideeën om jouw organisatie verder te ontwikkelen. Meer weten wat we voor je kunnen betekenen op het gebied van advies en strategie? Neem gerust contact op!