Huisstijl | Ontwerp en vormgeving

PCBO Voorst

De vraag van de klant

Ondersteuning op weg naar excellente communicatie. Daarvoor kwam Stichting PCBO Voorst naar ons toe. De stichting heeft vijf scholen voor primair onderwijs onder haar beheer in de dorpskernen Nijbroek, Teuge, Twello en Voorst. Als koepelaanbieder van excellent onderwijs wilde PCBO Voorst zichtbaarder en herkenbaarder worden. De vijf afzonderlijke scholen moesten bovendien beter te herkennen zijn als onderdeel van de stichting, terwijl tegelijkertijd hun eigen identiteit behouden bleef. Daar gingen wij mee aan de slag.

Wat we hebben gedaan

We hebben voor Stichting PCBO Voorst een nieuwe huisstijl ontwikkeld. We maakten letterlijk een overkoepelend logo, dat is opgebouwd uit de vijf scholen. Nadat we de huisstijl voor de stichting hadden ontworpen, gingen we verder met ontwerp en vormgeving voor de vijf scholen. Zo kregen hun logo’s een frisse upgrade, of werden ze helemaal vernieuwd. Vervolgens maakten we websites voor de scholen. Qua indeling, opzet en typografie sluiten de sites nauw op elkaar aan. De eigen identiteit van elke school komt online naar voren door verschillen in fotografie, kleur, de logo’s en unieke content.

Het resultaat

Een herkenbare huisstijl voor Stichting PCBO Voorst, die terugkomt in de afzonderlijke, bij elkaar passende websites én in ontwerp en vormgeving van alle communicatiemiddelen van de scholen. Hierbij kun je denken aan briefpapier en visitekaartjes, maar ook aan gevelbelettering, rapporten, schoolgidsen en nieuwsbrieven. Iedere uiting van elke school heeft een eigen uitstraling qua ontwerp en vormgeving, en is tegelijkertijd herkenbaar als deel van het geheel.

OKW Apeldoorn

De vraag van de klant

Ontwerp een nieuwe, frisse huisstijl, die aansluit bij de tijdgeest en ook jongeren aanspreekt. Met deze vraag kwam de Vereniging voor Onderwijs, Kunst en Wetenschap in Apeldoorn bij ons.

Wat we hebben gedaan

We hebben elke letter van de vereniging (Onderwijs, Kunst en Wetenschap) een eigen kleur gegeven. Een mengsel van deze kleuren is de basis geworden voor de huisstijl. Dat leverde een schilderachtig logo op. Hierbij zijn de letters strak, maar is tegelijkertijd vrij omgesprongen met kleur en vorm. Iets wat goed past bij de vereniging. Ook hebben we foto’s gemaakt van mensen in beweging en van herkenbare culturele Apeldoornse ijkpunten.

Het resultaat

De huisstijl van OKW Apeldoorn komt terug op de door ons ontworpen website, in de brochures en in het template voor de digitale nieuwsbrief die we hebben gemaakt.