Conceptontwikkeling en branding

Waterresort Blocksyl

De vraag van de klant

Genieten van de rust, ruimte en prachtige natuur in je eigen woning aan het water: dat is straks mogelijk in een vakantiepark dat verrijst bij het Overijsselse Blokzijl. Maar hoe breng je een vakantiepark aan de man, als er nog geen modelwoning of zelfs maar een maquette is? Hoe interesseer je potentiële kopers en verhuurorganisaties? Met deze vragen als uitgangspunt gingen wij van start.

Wat we hebben gedaan

Voor dit project hebben we gekozen voor een gefaseerde aanpak. Hierdoor konden we snel schakelen met de klant en bijsturen als er nieuwe ontwikkelingen waren.

We startten met het ontwikkelen van een goede naam voor het park: Waterresort Blocksyl. Vervolgens ontwikkelden we een consequente branding. Na het designen van het logo werkten we dit verder uit in de huisstijl en maakten we een website met de juiste uitstraling.

Door het ontwerpen van een nieuwsbrieftemplate konden we starten om geïnteresseerden op regelmatige basis te informeren. In deze fase werd hiervoor ook de social media opgezet. Toen er genoeg bekend was over de voortgang van het vakantiepark om potentiële kopers te informeren, hebben we alle informatie gebundeld in een overzichtelijke verkoopbrochure. En wie straks een van de 39 woningen koopt, krijgt door ons ontworpen luxe en duidelijke verkoopmap, waarin alle informatie overzichtelijk kan worden bewaard.

Het resultaat

We hebben met dit brandingstraject een stevige basis gelegd om Waterresort Blocksyl aan de man te brengen. In de toekomst blijven we betrokken bij dit mooie project. We blijven communicatie- en vormgeefwerkzaamheden uitvoeren om de ontwikkeling van Waterresort Blocksyl verder te ondersteunen.

Evert van de Veluwe

De vraag van de klant

Hoe maken we de Veluwe nóg mooier en aantrekkelijker voor bedrijven, bewoners en bezoekers? Om antwoorden te krijgen, schreven de provincie Gelderland en de Veluwe Alliantie een prijsvraag uit. Jan Pranger en Patricia Groenendaal, oprichters van Vanbinnennaarbuiten, deden mee aan deze wedstrijd. Uit meer dan 300 inzendingen werd hun idee tot een van de tien prijswinnaars gekroond.

Wat we hebben gedaan

Het idee voor Evert van de Veluwe, een stoer zwijn, bestond al lang bij Jan en Patricia. Door het winnen van de prijsvraag konden we aan de slag om Evert verder tot leven te brengen. Met Evert willen we kinderen én hun ouders door natuurbeleving in beweging krijgen. Ons middel: ‘Evert. Het Groot Vakantiedoeboek’.

Om dit Vakantiedoeboek op tijd voor de zomervakantie in de schappen te krijgen, hebben we in korte tijd alle noodzakelijke stappen gezet. Het logo ontwerpen, een website maken, bedrijven en mensen benaderen voor input en interviews, teksten schrijven, het boek ontwerpen en vormgeven en ook de distributie en promotie.

Het boek is onderverdeeld in drie soorten pagina’s: ontdek, doe, beleef, elk met hun eigen kleur. Daarnaast zijn er zeven thema’s, zoals sport & spel, kunst & cultuur en natuur & milieu, elk met hun eigen pictogram.

Het resultaat

In ‘Evert. Het Groot Vakantiedoeboek’ deelt Evert ‘zijn’ Veluwe met kinderen van 9 tot 12 jaar oud. Het boek biedt 140 pagina’s boordevol plezier, actie, spelletjes en puzzels voor buiten én binnen. De kinderen delen dit allemaal weer met hun broertjes, zusjes, ouders, verzorgers, opa’s en oma’s. Zo komen families in beweging!

  • DUIN
  • Cosmetische Chirurgie Stedendriehoek
  • Windst in Bedrijf